Voor Jouw Toekomst!

Het Vak College Hillegersberg is een kleine, veilige school met ongeveer 350 leerlingen; een toekomstgerichte school waar de leerling voorop staat.
De school beschikt over een prachtig schoolgebouw in de wijk Hillegersberg en een eigen schoolwinkel in de Bergse Dorpsstraat.
Je kunt bij ons op school een diploma halen voor de basisberoepsgerichte, de kaderberoepsgerichte leerweg of de gemengde/ theoretische leerweg.

Persoonlijk

Op het Vak College Hillegersberg heb je een eigen coach, die gesprekken met je voert over jouw ontwikkeling, een vast gezicht bij wie je altijd terecht kunt. Tijdens de lessen LOB (loopbaanoriëntatie) ben je bezig met jouw toekomst. Samen met je coach kijk je naar de talenten die je hebt ontdekt tijdens de DOE-blokken om uit te zoeken welke vervolgopleiding het beste bij je past. De lessen op het Vak College Hillegersberg zijn praktisch ingericht.

Leerling krijgt uitleg van de docent achter een computer

Maatwerk

De lessen op het Vak College Hillegersberg zijn praktisch ingericht. Veel doen en bewegen dus, maar ook veel variatie. Daarnaast staan we voor maatwerk. Zo krijgen leerlingen taal en rekenen op niveau (TRON). Deze lessen hebben een ondersteunende functie voor wiskunde, economie en Nederlands. De lessen passen zich aan aan wat de klas nodig heeft.

Leerling krijgt uitleg van de docent tijdens de wiskunde les.

DOE-blokken

Op het Vak College Hillegersberg werken we in klas 1 en 2 met DOE-blokken; je kiest je eigen vakken. Acht uur per week ga je aan de slag met vakken als: sport, technologie, techniek, koken of theater. Of je kunt kiezen voor ons nieuwste creatieve DOE-blok: “de Winkel”. Hier ga je creatief aan de slag en maak je producten die we daarna kunnen verkopen in onze eigen VCH-Store. Elke periode kies je weer nieuwe vakken, zodat je kunt ontdekken waar je talenten liggen. Deze veelzijdigheid is één van de kernwaarden van het VCH.

voetballen op het plein

Winkel en bouwlocatie

Ons onderwijs is realistisch omdat de school gebruik maakt van externe locaties. Kies je voor bouwen, wonen & interieur dan krijg je ook echt les op onze eigen bouwlocatie onder de school. De leerlingen met het profiel dienstverlening & producten gaan aan de slag in de VCH Store. Een supermoderne winkel aan de Bergse Dorpsstraat, waar leerlingen eigen gemaakt werk kunnen verkopen.

Leerling staat in de winkel, waar hij een product aan het inpakken is